اگرواکولوژی

کشاورزی اکولوژیک

اگرواکولوژی

کشاورزی اکولوژیک

اگرواکولوژی شاخه‌ای به روز از علوم کشاورزی است که در ایران بسیار نوپاست. در معنای دقیق؛ اگرواکولوژی یعنی کاربرد اصول و مفاهیم علم اکولوژی برای طراحی و اجرای سیستم های پایدار کشاورزی. در این وبلاگ سعی می شود مطالب علمی و جدید مورد بحث در این رشته در دسترس علاقمندان قرار گیرد. این وبلاگ به همت چند تن از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد راه اندازی گردیده است.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

کاربرد MSTAT-C در تجزیه‌های آماری

جمعه, ۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۱۵ ب.ظ

 

ام‌استت-سی (MSTAT-C) برنامه‌ی آماری قدرتمند در زمینه تحقیقات کشاورزی و از قدیمی‌ترین برنامه‌های آماری است که از سال 1982 که سال انتشار این برنامه است مورد استفاده قرار گرفته‎‌است. از مزیت‌های این برنامه سادگی در کاربرد (بدلیل منویی بودن دستورات و توضیح کاربرد و نحوه استفاده از فرامین این برنامه در همان مکان وجود دستورات) و از همه مهم‌تر برآورد بسیاری نیاز آماری دانشجویان و پژوهشگران علوم کشاورزی (بدلیل همان تخصصی بودن برای این رشته) است اما بخاطر اجرای این برنامه در محیط ام‌اس-داس (MS-DOS)، دارای رابط کاربری (User Interface) غیرگرافیکی است و در زمینه رسم نمودارهای استاندارد، کمبودهایی دارد. متاسفانه برخلاف برنامه‌های آماری نظیر سس (SAS) که نسخه متناسب ویندوز آن نیز ارائه شد، ام‌استت-سی با همه نقاط قوتش از این مزیت بی‌بهره مانده است.

در این پست، آموزش مقدماتی ام‌استت-سی با عنوان "کاربرد MSTAT-C در تجزیه‌های آماری"، به زبان فارسی و در قالب فایل پاورپوینت و همچنین فایل پی‌دی‌اف (PDF) دفترچه راهنمای این برنامه (دانلود شده از وب‌سایت رسمی برنامه، دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا) برای استفاده‌ی علمی دانشجویان، پژوهشگران و علاقمندان به یادگیری این برنامه ارائه شده است.


     


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۴
محمدجواد مصطفوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی